[TYPO3-UG Norway] Norsk TYPO3 nettsted

Espen Svebak firebee at gmail.com
Thu May 11 10:14:21 CEST 2006

Hei alle sammen.

> Vedrørende dokumentasjon er det faktisk dokumentasjon rettet mot vanlige
> brukere jeg også mener bør prioriteres. Videoene er ikke oversatt, og
> tildels bør det lages nye, pga av endringer i brukergrensesnitt.

Ser ut som vi er svært så enige. Det er vanlige brukere som trenger
oppdatert dokumentasjon og opplæringsstøtte. En måte å tilnærme seg dette
kan være å velge ut en 10-15 sentrale ting (sette inn element, opprette ny
bruker, redigere tekst, flytte om rekke følgen på elementer etc.)  også
dedikere oss til å holde disse oppdatert. Tror vi må være veldig forsiktig
med å spre oss for tynt når vi er så få.

> Men jeg tenkte også litt "crashcourse" dokumentasjon, f.eks. en kort
> gjennomgang av hvordan sette opp et nettsted ved hjelp av TV, med
> henvisning til mere detaljer.
Ville det ikke holdt å bare laget en oversikt over essensiel dokumentasjon
og hvor man finner den? Som utvikler så er man egentlig ganske fortapt hvis
man ikke har kontroll på engelsken.

> [...]
> Det jeg primært trenger bistand til i første fase er kvalitesikring og
> oversettelse av det som skal være under menyvalget Om TYPO3. Det er
> oversatt fra typo3.com. Noe er ikke ferdig ennå.
>
> Det må også bygges en fornuftig struktur på forumet. Tror ikke man bør ha
> for mange seksjoner.
>
> Når det gjelder selve strukturen, er Om TYPO3, Forum, Dokumentasjon,
> Nyheter og Nedlasting på mange måter gitt. Dvs under dokumentasjon, er det
> første valget gitt (dokumentasjon på TYPO3.org), mens valg to må
> bearbeides. Forsiden tenkte jeg skulle inneholde en

Har vært en tur ned i København så jeg har ikke rukket å sett ordentlig på
dette enda. Kommer med en tilbakemelding i løpet av kvelden.

> En eventuell wiki (har prøvd timtaw uten å få den skikkelig til) bør ligge
> her, samme gjelder videoer, faq og howtos.

timtaw støtter ikke TV så vidt jeg husker pga. TYPO3 FE redigeringen ikke er
helt på plass der enda. Kan være noe har skjedd i TV1.0 / T3 4.0 som har
rettet opp dette.

Mvh,
Espen Svebak