[TYPO3-UG Norway] Norsk TYPO3 nettsted

Erik Svendsen erik at linnearad.no
Wed May 10 12:33:06 CEST 2006

Gunnar Jonsson skrev:
> Flott arbeid ! For min del er det kun fritiden jeg kan bruke til litt TYPO3
> utvikling. Hvis ønskelig kan jeg gjerne bidra med en del oppskrifter på
> norsk som jeg har laget opp gjennom årene jeg har jobbet med TYPO3. Hadde
> også vært fint med en liten oversikt over norskutviklede TYPO3 nettsteder og
> bli litt kjent med de som jobber med TYPO3 her "på berget".

Takk!

Jeg burde ha respondert litt raskere, men en CPU/HK fant det for godt å
avslutte snart tre års samarbeid.

Ellers så svarer jeg like godt alle tre i samme post.

Først til Gunnar:
Det var et mål også å kunne liste opp noen norske nettsteder med TYPO3.
Under Om TYPO3, Kunder (trolig er det bedre å bruke begrepet norske
TYPO3 nettsteder)

Oppskrifter tas mot med takk! Har tenkt å bruke rlmp_officedocuments til
å håndtere dokumentasjon. Gjør rask og grei konvertering av swx
dokumenter til HTML, samt muligheten for å laste ned.

Men det er behov for å etablere en struktur på dokumentasjon. Selv har
jeg også noe ferdigstilt brukerdokumetasjon.

Espen:
Min funksjon er vel helst et resultat av å ytre feil ord i feil
sammenheng (deltakelse på TYCON3 sist høst), og at jeg på det
tidspunktet var eneste norske medlem av T3 Association.

Vedrørende dokumentasjon er det faktisk dokumentasjon rettet mot vanlige
brukere jeg også mener bør prioriteres. Videoene er ikke oversatt, og
tildels bør det lages nye, pga av endringer i brukergrensesnitt.

Men jeg tenkte også litt "crashcourse" dokumentasjon, f.eks. en kort
gjennomgang av hvordan sette opp et nettsted ved hjelp av TV, med
henvisning til mere detaljer.

Til alle:
Det jeg primært trenger bistand til i første fase er kvalitesikring og
oversettelse av det som skal være under menyvalget Om TYPO3. Det er
oversatt fra typo3.com. Noe er ikke ferdig ennå.

Det må også bygges en fornuftig struktur på forumet. Tror ikke man bør
ha for mange seksjoner.

Når det gjelder selve strukturen, er Om TYPO3, Forum, Dokumentasjon,
Nyheter og Nedlasting på mange måter gitt. Dvs under dokumentasjon, er
det første valget gitt (dokumentasjon på TYPO3.org), mens valg to må
bearbeides. Forsiden tenkte jeg skulle inneholde en
oversettelse/omarbeidelse av denne siden http://typo3.org/documentation/

En eventuell wiki (har prøvd timtaw uten å få den skikkelig til) bør
ligge her, samme gjelder videoer, faq og howtos.

Brukerstøtte og bidra kan vi trolig nulle ut foreløpig, men jeg ønsker
en kort pressesekvens. Men det er mulig den kan legges under Om TYPO3.

Men det er et mål å kunne klare å liste opp aktører i Norge som tilbyr
utvikling av nettsteder basert på TYPO3, dvs en oversikt over konsulenter.

Ta kontakt direkte på epost eller skype (chat) (skypenavn: linnerad), så
avtaler vi hva hver og en kan bidra med. NB! Skype er ikke oppe før jeg
får stasjonærPC i drift igjen).

Hilsen

Erik Svendsen