[TYPO3-UG Norway] Feilmelding. Noen som kan hjelpe ?

kenth kenth at ringsby.net
Wed Aug 16 22:56:50 CEST 2006

Hei !

Takker for kjapt svar Erik og Ådne. Jeg har ett problem og det er at jeg kan
ikke finne ext_localconf.php fila. Jeg har brukt versjon 3.8.0 av Typo3.

Ådne skriver :

Serveren din har sannsynligvis blitt cracket. Dersom du kikker i f.eks.
./typo3conf eller ./fileadmin eller ./uploads finner du noen filer som ikke
burde være der, f.eks. common.php, contacts.php, include.php, report.php
osv. Dette er en orm som søker etter '</body>' i alle filer på serveren og
legger inn en skjult iframe som peker til en russisk hjemmeside som legger
inn spyware på pc'en til de med en usikker nettleser (særlig IEWin) som
besøker hjemmesidene dine.

Jeg finner faktiskt haugevis med disse filene og klarer ikke å fjerne alle
av dem heller. Har bare ftp tilgang til siten.

Kanskje det er like greit å oppgradere til siste versjon. Kan jeg da bruke
fremgangs måten som du beskriver her I slutten av mailen ?
Vil jo gjerne prøve å redde det meste av innholdet.

Mvh
Kenth Ringsby