[TYPO3-UG Dutch] tt_content teksten tonen uit andere database

Jigal van Hemert jigal.van.hemert at typo3.org
Sat Apr 19 11:17:53 CEST 2014

Hoi,

On 18-4-2014 22:50, "HocomAdvies [ 🌷 Wiechert Hooghwinkel ]" wrote:
> Ik ben naar DBAL aan het kijken maar de manual lijkt me nog niet
> voor typo3 6.2 te zijn geschreven. Het is me niet helemaal duidelijk
> wat iknu in de LocalConfiguration.php moet zetten.

Niets. Sinds TYPO3 6.0 moet je echt van LocalConfiguration.php
afblijven. Het bestand wordt namelijk compleet herschreven zodra er iets
aan de configuratie wordt aangepast (bijv. in de Extension Manager of in
de Install Tool).

Voor je eigen configuratie kun je een apart bestand aanmaken:
typo3conf/AdditionalConfiguration.php

Hierin kun je de configuratie die in de handleiding staat zetten.

> Ben helaas geen php goeroe :) bij de eerdere versie van de config
> wist ik inmiddels wel hoe het in elkaar zat maar dit is echt weer
> nieuw.

In je AdditionalConfiguration.php ben je weer redelijk in je oude wereld
terug :-)

Een net voorbeeld staat inderdaad in de handleiding en is toepasbaar in
AdditionalConfiguration.php
http://docs.typo3.org/typo3cms/extensions/dbal/6.2/Configuration/Handlercfg/Index.html#using-another-mysql-database-for-the-tt-guest-and-sys-note-tables

Dan nog in TypoScript de configuratie van tt_content (in de root)
kopiëren naar bijv. tx_content (als je tabel zo binnen TYPO3 moet
heten). Hiermee kan het CONTENT object de rendering opzoeken (zodat je
niet renderObj hoeft te definiëren).

--
Jigal van Hemert
TYPO3 CMS Active Contributor