[TYPO3-UG Dutch] tt_content teksten tonen uit andere database

"HocomAdvies [  Wiechert Hooghwinkel "HocomAdvies [  Wiechert Hooghwinkel
Fri Apr 18 22:50:08 CEST 2014

Jigal,

Ik ben naar DBAL aan het kijken maar de manual lijkt me nog niet voor typo3 6.2 te zijn geschreven. Het is me niet helemaal duidelijk wat ik nu in de LocalConfiguration.php moet zetten.

het voorbeeld gaat uit van:
$TYPO3_CONF_VARS['EXTCONF']['dbal']

Maar in de nieuwe config file:
'EXT' => array(
		'extConf' => array(
			'adodb' => 'a:0:{}',
			'dbal' => 'a:2:{s:10:"sql_query.";a:1:{s:11:"passthrough";s:1:"1";}s:13:"Compatibility";s:0:" ";}',

Kan ik dit er gewoon onder plakken? of moet dit op de een of andere manier ook tussen de {} komen te staan?

                'handlerCfg' => array(
    '_DEFAULT' => array (
        'type' => 'native',
        'config' => array(
            'username' => '', // Set by default (overridden)
            'password' => '', // Set by default (overridden)
            'host' => '', // Set by default (overridden)
            'database' => '', // Set by default (overridden)
        )
    ),
    'alternativeMySQLdb' => array(
        'type' => 'native',
        'config' => array(
            'username' => 'your_username',
            'password' => 'your_password',
            'host' => 'localhost',
            'database' => 'alternative_database_name',
        )
    ),
);
Ben helaas geen php goeroe :) bij de eerdere versie van de config wist ik inmiddels wel hoe het in elkaar zat maar dit is echt weer nieuw.

Is zoiets dan te gebruiken als tabel tx_content? Uiteraard ook in de nieuwe array notering zoals in de nieuwe config.php
$GLOBALS['TYPO3_CONF_VARS']['EXTCONF']['dbal']['table2handlerKeys'] = array(
    'tx_content' => 'alternativeMySQLdb',
    );

Met groet,
Wiechert.