[TYPO3-UG Dutch] multilanguage in 1 keer aanmaken

Erwin Winkel erwin.winkel at planet.nl
Tue Jan 29 21:33:55 CET 2013

Christiaan,
ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt. Wanneer je een pagina aanmaakt, dan
zijn alle talen die voor de site zijn gedefinieerd al meteen beschikbaar.
Bovenaan de pagina vindt je het tabblad 'Localisatie' en daar kun je kiezen
voor welke taal er vertalingen moeten komen. Is er een taal gekozen, dan
verschijnt onder alle content elementen automatisch een mogelijkheid tot
vertaling. Werk je in een content element dan vindt je weer bovenaan een
taalselector die je meteen een kopie geeft om te vertalen.

Wil je meteen bij het aanmaken van een pagina de betreffende taal
beschikbaar hebben voor vertalingen, klik dan op de betreffende pagina op
'Lijst modus' (linkerkant) en dan bovenaan op 'Nieuw record'. Kies dan in
de sectie 'Systeemrecords' voor 'Alternatieve paginataal', kies de gewenste
taal en je hebt deze taal direct beschikbaar bij de content elementen.

groet,
erwin winkel
red-seadog

Op 28 januari 2013 15:26 schreef Christiaan Wiesenekker <
cwiesenekker at zigwebsoftware.nl> het volgende:

> Beste liste,
>
> Een vraagje aangaande multilanguage. Is het mogelijk wanneer je een pagina
> aanmaakt meteen een vertalingstaal daarvan aan te maken
>
> Nu maak je een content element aan voor de default taal en daarna maak je
> een nieuwe versie voor de Engelse weergave. Kan het zo zijn dat als je een
> pagina maakt je ook meteen de alternatieve talen meeneemt.
>
> Ik ben zeer benieuwd of hier al eens naar gekeken is, wij konden het zo
> snel niet vinden.
>
> Als er technische details nodig zijn zal ik deze graag verstrekken.
> [...]

"Time flies like an arrow, fruit flies like a banana!"