[TYPO3-UG Dutch] Landspecifieke content in combinatie met meertaligheid binnen TYPO3 op 1 domeinnaam

Erwin Winkel erwin.winkel at planet.nl
Tue Jan 31 14:41:00 CET 2012

Ha Jordan en anderen,
misschien een overbodige toevoeging, maar ik zou het in een meer algemene
richting zoeken. Wat ik gezien heb, is het volgende: Nu staat bij elk
content element in het tabblad 'Algemeen' een drop-down box 'Taal'. Hier
kun je aangeven wat de taal-code van dit betreffende content-element is.
TYPO3 laat dit content-element dan zien wanneer de betreffende taal gekozen
wordt.

Het idee: Op vergelijkbare manier zou je bij elk content element een
drop-down box 'Land' kunnen laten zien, waarmee je een selectie uit
beschikbare landen kunt doen. Het betreffende element wordt dan getoond bij
de selectie van content-elementen die aan dat criterium voldoen. Hiermee is
het kiezen van de land-code onafhankelijk van het type content element
geworden en werkt het dus voor alle content-elementen.

Zou dit jouw probleem oplossen?

Groet,
erwin

Op 31 januari 2012 13:59 schreef Jordan van Bergen <
jordanvanbergen at gmail.com> het volgende:

> Hoi Ronald,
>
> Antwoord op je eerdere vraag: Nee, dat heb ik zeker nog niet duidelijk. Ik
> zie nu voor mij zelf op dit moment maar 2 opties die kunnen werken zonder
> veel aan te moeten passen:
>
> 1. De optie waarbij wij meertaligheid via talen misbruiken zodat je
> combinaties van landen/talen krijgt, dus nl/nl, nl/en, nl/fr, be/nl, be/fr,
> etc.
>
> Voordeel hierbij is dat je met de taalinstellingen ook een Vlaamse website
> kunt aanbieden ondanks dat dit geen standaard taal is. Nadeel is het
> [...]

"Time flies like an arrow, fruit flies like a banana!"