[TYPO3-UG Dutch] Landspecifieke content in combinatie met meertaligheid binnen TYPO3 op 1 domeinnaam

Jordan van Bergen jordanvanbergen at gmail.com
Tue Jan 31 13:59:21 CET 2012

Hoi Ronald,

Antwoord op je eerdere vraag: Nee, dat heb ik zeker nog niet duidelijk.
Ik zie nu voor mij zelf op dit moment maar 2 opties die kunnen werken
zonder veel aan te moeten passen:

1. De optie waarbij wij meertaligheid via talen misbruiken zodat je
combinaties van landen/talen krijgt, dus nl/nl, nl/en, nl/fr, be/nl,
be/fr, etc.

Voordeel hierbij is dat je met de taalinstellingen ook een Vlaamse
website kunt aanbieden ondanks dat dit geen standaard taal is. Nadeel
is het meerwerk invoeren. in plaats van 3 talen dan 9 talen maar je
kunt veel teksten copy/pasten in de meertaligheid. Dus EN hoef je maar
op een knop te klikken en het staat bij nl/en, be/en en fr/en.

2. De optie waarbij je fe_users met landen maakt en waarbij je content
alleen voor een bepaalde fe_user laat zien en daarmee dus
landspecifieke content aanbiedt.

Jouw vraag hieronder is ook interessant maar niet noodzakelijk als je 1
van bovenstaande 2 opties gebruikt volgens mij. Echter als ik na je
vraag kijk dan denk ik dat m.b.t. deze vraag geldt dat je voor
persberichten tt_news gebruikt en je een categorie NL,BE,FR voor de
landen maakt etc. maar dan staat op zo'n persberichten pagina in de
desbetreffende taal nog steeds alle landen via een plugin. Je hebt dan
3 plugins waarbij je bij de ene zegt alleen items voor NL, voor de
ander BE en etc. FR. Dus dan nog ontkom je er niet aan optie 2 te
gebruiken verwacht ik.

Met vriendelijke groeten,
Jordan van Bergen

Ronald Wopereis formuleerde de vraag :