[TYPO3-UG Dutch] Landspecifieke content in combinatie met meertaligheid binnen TYPO3 op 1 domeinnaam

Jordan van Bergen jordanvanbergen at gmail.com
Mon Jan 30 15:41:49 CET 2012

Hoi allen,

Wij willen voor een website naast meertaligheid ook landspecifieke
content aanbieden op precies 1 domeinnaam. Meertaligheid zit standaard
in TYPO3 en dan komt het bijvoorbeeld zo beschikbaar:

www.uwdomeinnaam.nl/nl
www.uwdomeinnaam.nl/en
www.uwdomeinnaam.nl/de

Dat is dus voor de meertaligheid en dat gaat wel lukken omdat dit
standaard functionaliteit is. Echter nu naar het volgens mij een stuk
lastiger in te bouwen stuk:

--------------------------------
Landspecifieke content
--------------------------------
Wij willen dus binnen 1 domeinnaam naast het kiezen door middel van de
taal vlaggetjes (meertaligheid) ook klanten laten kiezen op basis van
landen zodat we alleen inhoud tonen die bij dit land hoort.

Dus stel: een bezoeker uit Belgie kiest de taal Nederlands maar wil
alleen de acties/nieuws/persberichten/etc. inhoud zien die in Belgie
geldt. Deze bezoeker heeft dus gekozen voor:

1. de taal Nederlands
2. het land Belgie

via een taal/landkeuze optie op de website.

Hoe kun je er nu voor zorgen dat op 1 domeinnaam onder bijvoorbeeld de
pagina persberichten er alleen perberichten verschijnen die voor Belgie
aangemaakt zijn? Deze pagina mag dus alleen de Belgische persberichten
tonen. Stel er was een Nederland met de Engelse taal keuze ingelogd en
als land Nederland dan moeten in de Engelse taal alleen de
persberichten voor Nederland getoond worden.

Ik hoop dat het duidelijk is wat ik hierboven bedoel? Iemand een
idee/suggestie hoe dit te doen binnen TYPO3 en wat de beste manier is
om dit aan te pakken?

P.S. via via hebben we al wat offertes aangevraagd om dit voor elkaar
te brengen en indien iemand weet hoe dit te doen en hij/zij kan dit
vanuit een bedrijf begeleiden dan kun je mij rechtstreeks benaderen om
een offerte uit te brengen maar naast het offerte traject ben ik altijd
iemand die graag ziet dat de kennis gedeeld wordt en daarom ben ik ook
persoonlijk benieuwd hoe je dit zou kunnen aanpakken omdat er
waarschijnlijk meerdere wegen naar Rome leiden.

Met vriendelijke groeten,

Jordan van Bergen