[TYPO3-UG Dutch] Database abstratie laag DBAL vraag..

Krupers, Niels n.krupers at utrecht.nl
Tue Jan 24 15:19:41 CET 2012

beste mensen,

Na wat gezoek op internet kom ik niet helemaal uit wat DBAL nou precies
is en/of doet. Mijn vraag is of ik DBAL als eerste stap moet zien in het
volgend beschreven 'probleem'

De gemeente utrecht werkt met (gaat werken moet ik zeggen) met TYPO3,
maar hebben bepaalde services gehost bij externe partijen dus ook bij
externe databases. zoals de u-pas bijvoorbeeld (www.u-pas.nl)

De vraag is. algemeen: Hoe krijg ik dezelfde zoekfunctionaliteit op die
er nu is op u-pas.nl in TYPO3.
gespecificeerder: Kan ik DBAL als eerste stap zien om te communiceren
(en dus te zoeken) in de externe DB van de u-pas site?

thnx in advance!

gegroet, niels.

Gemeente Utrecht hanteert een proclaimer voor e-mail.
De volledige tekst vindt u op: www.utrecht.nl/e-mailproclaimer