[TYPO3-UG Dutch] Afbeeldingen beveiligen

Ric Van Westhreenen roodlicht at gmail.com
Sat Dec 29 19:05:08 CET 2012

Er zijn niet veel oplossingen om tegen te gaan dat anderen je plaatjes misbruiken.

Een begin is al dat je voorkomt dat je plaatjes worden geïndexeerd door Google. Plaatjes staan in een specifieke folder, dus het enige dat je hoeft te doen, is in je robots.txt aan te geven dat die folders niet geïndexeerd mogen worden. Google houdt zich hieraan.

Dan, via je htaccess kun je instellen dat afbeeldingen alleen gebruikt kunnen worden vanaf de domeinnamen die jij gebruikt. Zo voorkom je dat iemand dataverkeer verbruikt.

Echter, je kunt niks doen tegen mensen die jouw afbeeldingen downloaden en dan uploaden naar hun eigen website.

Ric van Westhreenen

tel: 06 48086196

Op 29 dec. 2012 om 18:17 heeft Jigal van Hemert <jigal.van.hemert at typo3.org> het volgende geschreven: