[TYPO3-UG Dutch] Afbeeldingen beveiligen

Jigal van Hemert jigal.van.hemert at typo3.org
Sat Dec 29 18:17:49 CET 2012

Hi,

On 29-12-2012 13:47, Paul Boomkamp wrote:
> Is er een ext. of een andere manier om te voorkomen dat afbeeldingen op de
> website klakkeloos worden gedownload ??

Om een afbeelding te tonen zal een browser de afbeelding moeten
downloaden...

> Momenteel zijn er gebruikers die afbeeldingen downloaden van mijn site en
> deze weer gebruiken, dit wil ik voorkomen.

Afbeeldingen niet online zetten. Er zijn allerlei dingen uitgedacht in
de loop der tijden en uiteindelijk kost het je veel moeite om de boel
toch te verliezen.
Een methode die enig effect kan hebben is het aan afbeeldingen toevoegen
van een logo dat dusdanig zichtbaar is en op een relevante plaats in de
afbeelding is geplaatst dat het praktisch gezien onmogelijk is deze te
verwijderen (of zoveel tijd kost dat het goedkoper is de afbeelding aan
te schaffen).

--
Jigal van Hemert
TYPO3 Core Team member