[TYPO3-UG Dutch] Typo 4.6, mailform en indexed_search

Jigal van Hemert jigal.van.hemert at typo3.org
Mon Apr 16 20:57:54 CEST 2012

Hoi,

On 10-4-2012 16:31, Martyn Vormgeving wrote:
> Oops, an error occurred! PHP Catchable Fatal Error: Argument 2 passed
> to tx_form_Controller_Form::cObjGetSingleExt() must be an array, null
> given, called in
> /var/www/vhosts/martynvormgeving.nl/radioaccess/typo3/sysext/cms/tslib/class.tslib_content.php
> on line 594 and defined in
> /var/www/vhosts/martynvormgeving.nl/radioaccess/typo3/sysext/form/Classes/Controller/Form.php
> line 102
>
> Als ik de extensie Form uitschakel dan werkt het zoeken precies zoals
> de bedoeling is Maar ik wil ze graag allebei gebruiken!

Alsjeblieft even een issue aanmaken op forge.typo3.org over deze bug.

Totdat de goede oplossing er is kun je je site even aan de praat krijgen
door het begin van Form.php aan te passen:

	public function cObjGetSingleExt(
		$typoScriptObjectName,
*		array $typoScript = NULL,
		$typoScriptKey,
		tslib_cObj $contentObject
	) {
		$content = '';
*		$typoScript = is_array($typoScript) ? $typoScript : array();

De regels die beginnen met een '*' zijn aangepast of toegevoegd. De '*'
moet verwijderd worden!

Let op: dit is een snel lapmiddel om je installatie zonder foutmeldingen
te laten werken; het is niet geschikt als blijvende oplossing.

--
Jigal van Hemert
TYPO3 v4 Core Team member

TYPO3 .... inspiring people to share!