[TYPO3-UG Dutch] Alle content elementen van een pagina statisch plaatsen

Jigal van Hemert jigal at xs4all.nl
Tue Sep 13 20:26:25 CEST 2011

Hoi,

On 13-9-2011 14:26, Rutger Mik wrote:
> Ik wil alle elementen van 1 pagina plaatsen op een door mij in
> templavoila ingestelde plaats.
[...]
> Het enige probleem wat zich voordoet bij dit script is dat alle
> elementen achter elkaar geplaatst worden, ipv dat de nesting aangehouden
> word.

Dat komt omdat TemplaVoilà de koppeling van content elementen aan een
pagina anders regelt.
In het record in de tabel pages in het veld tx_templavoila_flex staat
een XML structuur waarin van de velden die je in de mapping hebt
aangegeven als container for content elments wordt aangegeven welke
content elementen daarin zitten. Bijv.:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8" standalone="yes" ?>
<T3FlexForms>
   <data>
     <sheet index="sDEF">
       <language index="lDEF">
         <field index="field_content">
           <value index="vDEF">48</value>
         </field>
         <field index="field_feature">
           <value index="vDEF"></value>
         </field>
         <field index="field_footer">
           <value index="vDEF"></value>
         </field>
       </language>
     </sheet>
   </data>
</T3FlexForms>

Hierin zie je in het veld field_content het content element met uid=48
staan (dit is een FCE voor 2 kolommen).

Je zou een userFunc moeten maken die dit uit de XML kan halen.

--
Kind regards / met vriendelijke groet,

Jigal van Hemert.