[TYPO3-UG Dutch] meerdere tempates binnen 1 site

Jörgen Backus j.backus at schrijen-lippertz.nl
Tue Oct 11 10:52:23 CEST 2011

Beste allemaal,

Misschien is dit niet de aangewezen plek, maar ik stel hier toch mijn vraag:

Ik ben bezig met een typo3 site die min of meer in 3 delen te hakken is. Ik
heb bovenaan een banner met een menu dat op elke pagina hetzelfde is, dan
heb ik een variabel middenstuk dat ik hierna verder uitleg en onderaan een
blok met nog meer menu’s.

Het middenblok moet, afhankelijk van het gekozen menu-item, een pagina
weergeven met:

1. Een menu links en 1 enkel tekstblok rechts

2. Een menu links en 3 tekstblokken waarbij alle blokken dynamisch gevuld
worden

3. diverse varianten op bovenstaande.

Als voorbeeld: men klikt op het item “klassieke muziek”. Er wordt dan een
pagina weergegeven met info over klassieke muziek. In een ander tekstvak op
de pagina verschijnen alle gerelateerde agenda-items over klassieke muziek
en in een derde vak verschijnt informatie over muzikanten die klassieke
muziek maken.

De 2 vragen die ik heb:

Is dit dynamisch mogelijk (ik wil maar 1 keer een agenda te hoeven vullen)?

Moet ik voor alle pagina’s een aparte template aanmaken of is het, net als
bij Joomla, mogelijk om een hoofdtemplate aan te maken en enkel het
middenstuk (waar de verschillende tekstvakken verschijnen) variabel te
maken.

Dank voor jullie reactie!

Jörgen Backus