[TYPO3-UG Dutch] Mail versturen via Install Tool en workspaces gaat fout

Jigal van Hemert jigal at xs4all.nl
Sun Nov 6 07:30:34 CET 2011

Hoi,

On 4-11-2011 13:22, Joost van Berckel [Zig Websoftware] wrote:
> Heeft iemand ooit problemen gehad dat er geen mailtjes verstuurd worden
> vanuit Install Tool en bijvoorbeeld Workspaces module in TYPO3 4.5.3?
>
> Powermail en dergelijke verstuurd wel mail.

Heb je soms ['MAIL']['substituteOldMailAPI'] = 0 ingesteld? Dit zou als
effect kunnen hebben dat Install Tool, Workspaces via de nieuwe mail API
werken en extensies van derden nog de oude mail API gebruiken.

> $TYPO3_CONF_VARS['MAIL'][transport] = sendmail
> $TYPO3_CONF_VARS['MAIL'][transport_sendmail_command] =
> /usr/sbin/sendmail -t -i
>
> Versturen van mail via command line met commando "sendmail -t -i
> mail at adres.nl" vanaf commandline werkt wel. De gebruiker BE-admin
> (admin) is voorzien van naam en e-mail adres.

Kijk de volgende zaken als eerste even na:
- Reports module > Installed Services staat user/sbin bij de Configured
search paths for external programs? En is hij als Valid aangeduid?
- Staan ['MAIL']['defaultMailFromAddress'] en
['MAIL']['defaultMailFromName'] correct ingesteld?

Verder valt me op dat de standaardinstelling voor sendmail in TYPO3
/usr/sbin/sendmail -bs
is. Wat is de reden om hiervan af te wijken?

--
Kind regards / met vriendelijke groet,

Jigal van Hemert.