[TYPO3-UG Dutch] BE User rights Templavoila,

Jigal van Hemert jigal at xs4all.nl
Tue Jan 25 22:32:32 CET 2011

Hoi Wiechert,

On 25-1-2011 21:56, HocomAdvies [ Wiechert Hooghwinkel ] wrote:
> Voor een site heb ik een BE user aangemaakt, een BE groep redacteren,
> en rechten ingesteld voor de Groep en de BE gebruiker. Tvens voor de
> Gebruiker alle settings ingesteld. Na inloggen/ switch naar die BE
> gebruiker worden de rechten echter niet toegekend.

Iets meer details graag. Welke rechten gaat het om? Modules, tabellen
(lezen/schrijven), velden, content elementen, db mounts, file mounts,
workspaces, ...

Een van de meest voorkomende fouten is het vergeten van de groep
instelling van bestaande pagina's (WEB > Access module).

Om diverse redenen (wordt een lang verhaal) is het meestal aan te raden
om een groep "Algemeen" te maken zonder enige rechten en deze groep als
"group" aan alle bestaande pagina's toe te kennen. Als je bij alle
gebruikers dan deze groep als *eerste* in de lijst groepen zet, dan
zullen nieuwe pagina's ook voor iedereen bewerkbaar zijn.

--
Kind regards / met vriendelijke groet,

Jigal van Hemert
skype:jigal.van.hemert