[TYPO3-UG Dutch] BE User rights Templavoila,

HocomAdvies [ Wiechert Hooghwinkel ] info at hocom-advies.nl
Tue Jan 25 23:45:08 CET 2011

Jigal,

Bedankt voor de input.

Ik heb op alle pagina's van de Be user dit staan:

Your user settings don't allow creating, moving or removing elements from this page.
Your settings indicate that you're either don't have the general right to edit page content, or you're not allowed to modify required tables or you're not allowed to edit the content fields. We suggest you recheck the settings or get in touch with your technical support.

De gebruiker kan dus wel de pagina zien, maar niets in de pagina wijzigen of toevoegen. Terwijl in de rechten voor de pagina is aangegeven dat de pagina inhoud mag worden bewerkt (2 sterren dus).

Ik heb nu ook een Algemeen als groep aangemaakt. Die heeft nu als subgroep staan redacteuren (de eerst aangemaakt user groep).
Waarschijnlijk moet ik beiden weghalen en dan eerst de algemeen aanmaken en vervolgens de redacteuren?
Voor de groep redacteuren heb ik onder toegangslijsten verschillende opties ingesteld. Voor modules (dat werkt), voor tabellen; pagina-inhoud, nieuws, nieuwscategorie. Tabellen wijzigen: pagina-inhoud, nieuws, nieuwscategorie. Bij toegestane uitsluitingen:
verberg PAGINA: pagina, verberg in menu, Trefwoorden, omschrijving, Samenvatting, Browser title, PAGINA-INHOUD: Link en Type
Alt tekst, Title tekst, Inhoud. Dan voor Nieuws nog enkel toegestane uitsluitingen.
Onder Veldwaardes voor toestaan / verbergen:
aangeklikt niet toestaan speciaal, Login, Tekstvak,Menu/sitemap, Record invoegen, Plugininvoegen,, etc.
Pagina-inhoud: Plugin:
aangekruist: Gebruikersbeheer Publieke Site, etc, behalve nieuws.

Onder bestankoppleingen heb ik als DB koppelingen de Rootpagina als startpunt.
Bestandkoppelingen twee mappen voor afbeeldingen.
Bestandspermissies: 1e twee opties.

Bij uitgebreid, nog de categorien voor tt_nieuws gekozen.

Via Web > Toegang heb ik de rechten ingesteld voor de groep en die als eigenaar ingesteld. (wat ik me afvraag bij gebruikersoverzicht staat alleen de Admin als user is dat altijd zo?).

Met vriendelijke groeten,
Wiechert Hooghwinkel

Op 25 jan 2011, om 22:32 heeft Jigal van Hemert het volgende geschreven: