[TYPO3-UG Dutch] pagina cache en browser

Daniel Doesburg daniel at typo3-nl.eu
Thu Jan 20 17:40:15 CET 2011

Hoi Frank,

Leer de redacteuren in FF op CTRL+SHFT+R te drukken en in 98% van de
gevallen krijg je de nieuwe situatie in beeld. Om met Ben van 't Ende te
spreken: "Dat trekt hem wel door de cache".

De cache aan de backend hoef je alleen legen als je records zoals
tt_news records, FAQ of Poll records e.d. hebt toegevoegd.
Na het aanpassen van een gewone pagina, content element of ook een ts
template hoef je geen cache wissen, behalve dan van de browser. En met
bovenstaande truc wordt dát een automatisme.

Het is mij eigenlijk nooit gelukt om in IE een soortgelijke truc te
vinden. Daar moet ik geregeld onder de internetopties de browser
geschiedenis wissen.

Met vriendelijke groeten,

Daniel Doesburg