[TYPO3-UG Dutch] Aankondiging TYPO3 4.5.0beta3

Jigal van Hemert jigal at xs4all.nl
Thu Jan 6 14:11:24 CET 2011

Hoi,

On 6-1-2011 11:09, TYPO3 | IcarusVision wrote:
> 1) Via User settings de 'Show help text when applicable' uitgevinkt,
> maar dat maakt geen verschil. Overal waar je met de muis overheen
> gaat levert help-teksten op. Voor een user misschien handig, voor een
> admin niet zo. Ik meen ergens gelezen te hebben dat het een bewuste
> keuze was om in ieder geval de help-iconen niet meer uit te kunnen
> zetten(?!) maar ik neem aan dat de 'tool-tips' toch wel uitgezet
> kunnen worden.

Usability team heeft besloten om niet meer de opties 'geen help' en
'altijd zichtbaar' te hebben. Er is een issue over in de forge van het
UXW team [1] en er zou een deze dagen nog overleg over gevoerd
zijn/worden. Waarschijnlijk is het grootste deel van de eventuele
ergernissen weg te nemen als de instellingen qua timing en wellicht
lay-out verbeterd worden; je hoort ook vrijwel niemand over de tooltips
in een besturingssysteem.
Je kunt altijd meedoen aan de discussie in [1].

> 2) Als je na een tijd inactiviteit automatisch uitgelogd wordt en je
> daarna via de modalbox weer inlogt door je pw in te typen, krijg je
> een foutmelding als je probeert iets te uploaden via de filelist.

Volgens mij is dit nog niet gemeld in de bug tracker bugs.typo3.org .
Kun je even daarnaar zoeken en indien er nog niets over bestaat een
issue indienen?

[1] http://forge.typo3.org/issues/10347

--
Kind regards / met vriendelijke groet,