[TYPO3-UG Dutch] Aankondiging TYPO3 4.5.0beta3

TYPO3 | IcarusVision typo3 at icarusvision.com
Thu Jan 6 18:58:11 CET 2011

Hi Jigal,

De uploader-bug stond nog niet als zodanig in de tracker, dus bij deze http://bugs.typo3.org/view.php?id=16932

En v.w.b. de tooltips, in die discussie is de laatste melding van twee dagen geleden:
------
a few days until rc1.. i am really sure lots of people won't upgrade to 4.5 because of this new "mandatory" feature

i think we urgently need an option to disable all these tooltips..
well. . the option is already there ("Show help text when applicable" checkbox in user setup)

i am trying to implement this option but it seem more complicate than expected.
------

Mij lijkt een delay in ieder geval al een goede oplossing, zodat je niet ongevraagd telkens tooltips om je oren geslingerd krijgt.

Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks

IcarusVision
Lovensestraat 126
5014 DT  Tilburg
013 544 80 49
www.icarusvision.com

Op 6 jan 2011, om 14:11 heeft Jigal van Hemert het volgende geschreven:

Hoi,

On 6-1-2011 11:09, TYPO3 | IcarusVision wrote:
> 1) Via User settings de 'Show help text when applicable' uitgevinkt,
> maar dat maakt geen verschil. Overal waar je met de muis overheen
> gaat levert help-teksten op. Voor een user misschien handig, voor een
> admin niet zo. Ik meen ergens gelezen te hebben dat het een bewuste
> keuze was om in ieder geval de help-iconen niet meer uit te kunnen
> zetten(?!) maar ik neem aan dat de 'tool-tips' toch wel uitgezet
> kunnen worden.

Usability team heeft besloten om niet meer de opties 'geen help' en 'altijd zichtbaar' te hebben. Er is een issue over in de forge van het UXW team [1] en er zou een deze dagen nog overleg over gevoerd zijn/worden. Waarschijnlijk is het grootste deel van de eventuele ergernissen weg te nemen als de instellingen qua timing en wellicht lay-out verbeterd worden; je hoort ook vrijwel niemand over de tooltips in een besturingssysteem.
Je kunt altijd meedoen aan de discussie in [1].

> 2) Als je na een tijd inactiviteit automatisch uitgelogd wordt en je
> daarna via de modalbox weer inlogt door je pw in te typen, krijg je
> een foutmelding als je probeert iets te uploaden via de filelist.

Volgens mij is dit nog niet gemeld in de bug tracker bugs.typo3.org . Kun je even daarnaar zoeken en indien er nog niets over bestaat een issue indienen?

[1] http://forge.typo3.org/issues/10347

--
Kind regards / met vriendelijke groet,

Jigal van Hemert.