[TYPO3-UG Dutch] CRM (Customer Relationship Management) database

Rik Willems rik at actiview.nl
Mon Jan 3 08:07:40 CET 2011

Hi Martijn,

Zoals anderen aangeven is het belangrijk om te weten wat de exacte eisen
zijn voordat je een keuze kan maken. Een demo install maken is echter
wel een eerste goede stap.

SugarCRM heeft, net als vTiger, een optie voor demo data. Hiermee zie je
al snel wat het idee is en wat mogelijk is. Dit pakket heeft wel een wat
Amerikaanse en zeker ook commerciële invalshoek. Wanneer je een betaalde
versie nodig hebt kunnen de kosten aardig oplopen, afhankelijk van de
grootte van jouw klant.
vTiger is een volledig open source pakker, en zoals Ries aangeeft, een
fork van SugarCRM. Deze fork heeft al vrij lang geleden plaatsgevonden
waardoor de codebase nogal ver van elkaar verwijderd is geraakt.

Achievo en ATK zijn zeer interessant opties. Nadeel is wel dat de
community vrij klein is. Maar op het forum wordt wel constructief
gereageerd op vragen. Het maken van maatwerk is eenvoudig waardoor de
basis CRM functies van Achievo makkelijk uit te breiden zijn met
klant-specifieke functionaliteit. Dit is eigenlijk ook waar het voor
bedoeld is.

Als je vragen hebt kan je altijd even mailen of bellen met 010 7144 742.

Groet, Rik