[TYPO3-UG Dutch] RFC Error mailform

Jigal van Hemert jigal at xs4all.nl
Tue Dec 20 21:07:27 CET 2011

Hoi,

On 20-12-2011 20:26, Maarten Mandemaker wrote:
> De foutmelding was een gevolg van een bug in PHP. Namelijk een error bij
> het gebruik van preg-match (). Nadat deze error werd verholpen werkt ook
> TYPO3 (of eigenlijk Swiftmailer) weer.
>
> De foutmelding opsporen met leek in eerste instantie niet eenvoudig,
> omdat er geen email verstuurd wordt komt er namelijk ook niets in de
> error-logs van Exim of dergelijke. Na veel Googlen en uitzoeken
> uiteindelijk een test-suite geïnstalleerd van Swiftmailer die de juiste
> error-meldingen produceert. Deze test-suite is te downloaden op de
> [...]

Kun je iets meer details geven? 'k Heb de test-suite uitgevoerd, maar
alleen worden er wat tests geskipt en zijn er een paar encoder tests die
exceptions opleveren. Niets dat met een e-mailadres te maken heeft.

Als er in bepaalde versies van PHP een bug zit die we zouden moeten
omzeilen, dan lijkt me dit een goede kandidaat voor een bugfix.

--
Kind regards / met vriendelijke groet,

Jigal van Hemert.