[TYPO3-UG Dutch] RFC Error mailform

Maarten Mandemaker maarten-list at emaux.nl
Tue Dec 20 20:26:12 CET 2011

Ik zal mijn eigen vraag even (deels) beantwoorden.

De foutmelding was een gevolg van een bug in PHP. Namelijk een error bij
het gebruik van preg-match (). Nadat deze error werd verholpen werkt ook
TYPO3 (of eigenlijk Swiftmailer) weer.

De foutmelding opsporen met leek in eerste instantie niet eenvoudig,
omdat er geen email verstuurd wordt komt er namelijk ook niets in de
error-logs van Exim of dergelijke. Na veel Googlen en uitzoeken
uiteindelijk een test-suite geïnstalleerd van Swiftmailer die de juiste
error-meldingen produceert. Deze test-suite is te downloaden op de
website van Swiftmailer. De (achteraf relevante) foutmelding blijkt ook
in de TYPO3 logs te worden opgenomen, maar dan moet je wel weten waar je
naar op zoek bent.

Al met al bijna 2 dagen hoofdbrekens, maar we kunnen nu gaan puinruimen :)

Groeten Maarten