[TYPO3-UG Dutch] TYPO3 zonder innodb ?

Jigal van Hemert jigal at xs4all.nl
Tue Dec 20 12:43:45 CET 2011

Hoi,

On 20-12-2011 12:32, Jordan van Bergen wrote:
> Ik snap de voordelen van innodb en begrijp dus waarom het TYPO3 CMS
> dit toegevoegd heeft gekregen. Maar er zitten ook zeer irritante
> nadelen aan innodb. Dit heeft alles met systeembeheer te maken.
(...)
> Iemand een idee hoe en of je TYPO3 nog steeds probleemloos (laatste
> versies van TYPO3) zonder innodb kunt laten draaien of dat innodb echt
> een vereiste is om het goed te laten functioneren?

Het kan "werken" zolang performance niet interessant is (de table locks
vliegen je om de oren).

Je zou tijd kunnen investeren in het juist leren inrichten van een MySQL
omgeving met InnoDB (boeken als High Performance MySQL geven veel
informatie; dan leer je ook om InnoDB file per table in te stellen,
etc.) en het juist inrichten van je database backups (zonder log, cache,
temp, etc. tabellen).

Alternatief is om een Oracle consultant in te huren om de boel in te
richten en een fatsoenlijke backup/restore strategie op te zetten. Kost
je eenmalig geld, maar je hoeft er geen tijd in te steken.

--
Kind regards / met vriendelijke groet,

Jigal van Hemert.