[TYPO3-UG Dutch] TYPO3 zonder innodb ?

Jordan van Bergen jordanvanbergen at gmail.com
Tue Dec 20 12:52:26 CET 2011

Hoi Jigal,

Dank voor je reactie. Een paar reacties:

>Je zou tijd kunnen investeren in het juist leren inrichten van een MySQL
>omgeving met InnoDB (boeken als High Performance MySQL geven veel
>informatie; dan leer je ook om InnoDB file per table in te stellen,
>etc.)

Dat gebruik ik al. innodb_pertable = 1 of zoiets. Dat is al erg handig
maar ook ONHANDIG blijkt nu. Want er hoeft maar 1 tabel corrupt te
zijn met zo'n .ibd bestand en mysql start niet meer. Ik had zojuist
binnen de MySQL omgeving alleen bij TYPO3 problemen met
cache/syslog/etc. waarbij innodb was gebruikt. Dus iets van 3 database
x 12 innodb corrupte bestanden waardoor MySQL gewoonweg niet meer
wilde starten.

>en het juist inrichten van je database backups (zonder log, cache,
>temp, etc. tabellen).

Dat is wel een interessante. Heb je een suggestie hoe dit te doen? Ik
doe een mysqldump per database en dus niets per tabel. Wellicht
interessant om te weten hoe je een backup per tabel doet en als je
zo'n tabel met innodb overslaat moet het na een restore toch wel weer
aangemaakt worden?

>Alternatief is om een Oracle consultant in te huren om de boel in te
>richten en een fatsoenlijke backup/restore strategie op te zetten. Kost
>je eenmalig geld, maar je hoeft er geen tijd in te steken.

Hihi. Bij een stichting een Oracle consultant inhuren ;-) LOL. Daar is
geen geld voor ;-) De tijd is het probleem niet om het zelf terug te
zetten maar eerder de tijd wat het kost om zo'n hele database met GB's
terug te zetten. Dus hoe de backup te maken en te restoren lukt me wel
maar meer het gigantische aantal GB's is het probleem terwijl het een
website van niets is. Zonder die innodb tabellen is het in 10 sec.
teruggezet. Met de innodb tabellen > 2 uur.

Met vriendelijke groeten,
Jordan van Bergen