[TYPO3-UG Dutch] Content element in Templavoila FCE

Jigal van Hemert jigal at xs4all.nl
Fri Nov 5 12:23:21 CET 2010

Hoi,

On 5-11-2010 11:11, Koen Van Nuffelen wrote:
> We hebben een FCE gemaakt met een titel (header field), tekst (Rich
> text editor for body text), link (link field) en afbeeldingen (page
> content elements).
(...)
> De vraag is dus of je via Typoscript kan aangeven welk content
> element er gebruikt moet worden. Of nog beter dat je dit zelfs ineens
> in de FCE kan laden, zodat je de afbeeldingen in hetzelfde venster
> kan invoeren als de titel, tekst, link, ...

Voor zover ik weet kun je een gebied met content elementen niet beperken
tot een bepaald element. Maar er is wel een andere mogelijkheid.

Je kunt een Section Container maken waarin de redacteur meerdere
sub-formulieren kan aanmaken/bewerken. [1]
Denk bijvoorbeeld aan een FCE met een lijstje met links, waarmee de
redacteur meerdere blokjes met titel en url kan aanmaken.
TV gebruikt hierbij een IRRE interface, zodat ook drag'n'drop wordt
ondersteund.

Hiermee kun je in je FCE een sectie aanmaken waarbinnen de redacteur nul
of meer afbeeldingen in de FCE kan hangen. Mocht je nog dingen als
titel, link en andere eigenschappen willen toevoegen dan kan dit
simpelweg in dat subformulier.

[1] http://goo.gl/mKDvB

--
Kind regards / met vriendelijke groet,