[TYPO3-UG Dutch] Content element in Templavoila FCE

Koen Van Nuffelen koen_typo3 at obiwebs.be
Fri Nov 5 11:11:03 CET 2010

Goeiedag,

Is het mogelijk om een content element te integreren in een FCE?

We hebben een FCE gemaakt met een titel (header field), tekst (Rich text
editor for body text), link (link field) en afbeeldingen (page content
elements).

Als je de FCE toevoegt aan een pagina kan je de velden invullen buiten
de images. Daarvoor moet je eerst de FCE bewaren en sluiten en dan kan
je een content element toevoegen, daar 'alleen afbeeldingen' selecteren
en dan kan je je afbeeldingen toevoegen.

We hebben een andere situatie waar we een plugin gebruiken die het
mogelijk maakt om een tekst automatisch te herschikken in 2 even grote
kolommen. Ook hier moet je eerst de FCE bewaren en sluiten -> content
element -> plugin invoegen ...

Voor onszelf is dit geen probleem, maar om dit aan een eind gebruiker
duidelijk te maken, is een pak moeilijker.

De vraag is dus of je via Typoscript kan aangeven welk content element
er gebruikt moet worden. Of nog beter dat je dit zelfs ineens in de FCE
kan laden, zodat je de afbeeldingen in hetzelfde venster kan invoeren
als de titel, tekst, link, ...

Zou fantastisch zijn, maar ik kan me perfect voorstellen dat het ook
gewoon niet mogelijk is.

Alvast bedankt voor enige informatie hieromtrent.

mvg,

Koen Van Nuffelen