[TYPO3-UG Dutch] trage site en deprecation logging

H.E.Weenink | Aristo WebDesign h.e.weenink at aristo-webdesign.nl
Thu Nov 4 21:25:35 CET 2010

Dag Fred,

Het deprecationlog is bedacht om mismatches tussen extensions en de core te registreren, maar wordt nu feitelijke niet gebruikt.
Zal in volgende coreversie wel verdwijnen als ik den nieuwsberichten mag geloven.
Kun je gewoon deleten. (we hebben er zelf een cronjob voor die ze dagelijks laat verdwijne, (anders loopt je webspace zo vol)

Dit zal verder niet de veroorzaker van de traagheid zijn.
Interessanter zou zijn om een slowquerylog te maken (en dat kan alleen je hostingbedrijf doen) zodat je ziet of en zo ja welke databasequeries niet goed lopen.

Verder een advies: Kijk en zorg dat caching zoveel mogelijk aan staat. Dat scheelt gewoon ruimschoots in de performance.
Verder zijn forums bekend door traagheid (omdat elke keer de indez bijgewerkt moet worden) Idem geldt voor searchindex (als je hiet niet nodig hebt, gewoon uitzetten)

Als het om één site gaat, kijk dan eens of er verschil zit in welke pagina, het om gaat.
Mogelijk dat er bepaalde extensions/plugins zijn die het meeste probleem veroorzaken.

Vriendelijke groet, Eef Weenink