[TYPO3-UG Dutch] Ideal en commerce

otto at webspinnerij.nl otto at webspinnerij.nl
Mon Mar 22 19:47:20 CET 2010

Beste lijst,

Ik ben bezig een webshop te bouwen.
Ik gebruik commerce versie 0.12.1 en de extensie van ideal van
NC_commerce_ideal.
Ik gebruik ideal advanced van ING en TYPO3 4.2.12.

Ik heb alle proefbetalingen met ideal gedaan. Dat is gelukt. Ik zit nu in de
productie sfeer. Het probleem dat ik heb is dat een betaling die geannuleerd
wordt toch als order wordt gezien.
Ik heb op de lijst al een thread gevonden over dit onderwerp maar ik kom er
niet goed uit.

Als ik de MerchantReturnURL laat zoals in de extensie beschreven staat dan
lukt het betalen prima.
Er wordt echter niets doorgegeven over de betalingsstatus.
Je kan dus niet zien of de order ook daadwerkelijk betaald is.
Dat wordt nog duidelijker als je de betaling afbreekt of bij een andere fout
die ideal kan genereren.
In alle gevallen wordt de order uitgevoerd. Ook al wordt er niet betaald.

Heeft iemand een idee?
Wat is de beste manier dit probleem duidelijker te krijgen?

Met vriendelijke groet,
Otto van Bruggen