[TYPO3-UG Dutch] No result from ImageMagick operation

H.E.Weenink | Aristo WebDesign h.e.weenink at aristo-webdesign.nl
Tue Mar 23 03:54:13 CET 2010

Dag Eef ;-)

> @ Eef: je hebt het over 3 mogelijkheden voor het pad naar
> IM/GM, ik ken
> eigenlijk alleen /usr/bin en /usr/local/bin. Kun je me
> vertellen wat dat
> 3e pad is en bij welke distro?

We zijn zelf hostingprovider en hebben een server alleen voor typo3-accounts. Op deze server staan alle core-versies op + centrale zaken, zoals Imagemagick. Alle accounts (dus eigen typo3 websites, maar ook die van klanten) kunnen deze gezamenlijke zaken gebruiken.
Daarbij staat Imagemagick feitelijk geinstalleerd in een heel andere directory dan typo3 altijd maar aanneemt. En ik gebruik het feitelijke pad naar die directory. ( ik doe het nu uit het hoofd, maar iets met XR11 in het pad. Maar dat kan dus overal anders zijn).
Contact met de hostingprovider is daar dus nodig, anders wordt het zoeken naar een speld in de hooiberg.

BTW. Bovenstaande oplossing (die ruimtebesparend werkt en heel snel is bij doen van patches en upgrades) kan alleen onder cli-php.
Onze normale servers staan ingesteld op su-php en dan is cross-linking naar een centrale gemeenschappelijk deel eigenlijk niet goed mogelijk.
Onze typo3-server staat dus behoorlijk afgeschermd in een firewall om misbruik zo goed mogelijk tegen te gaan.

Als je wilt vertel ik meer (maar dat moet even buiten deze thread, heeft immers niet te maken met de vraag van Marcel)

Vriendelijke groet, Eef