[TYPO3-UG Dutch] Probleem met chinese tekens

Jigal van Hemert jigal at xs4all.nl
Mon Jan 18 13:07:04 CET 2010

Rutger Mik wrote:
> Nadat ik setDBinit gewijzigd heb in "SET NAMES utf8;" werkt het wel.
> Geen idee wat het doet, maar het werkt wel.

Details zijn te vinden op [1]. In het kort worden de tekensets ingesteld
die gebruikt moeten worden bij de communicatie tussen PHP en MySQL, en
de tekenset van de resultaten.

Als je (zoals je al gedaan had) ook de TYPO3 backend in utf-8 hebt gezet
en de tabellen/database in utf-8 hebt staan, maakt je hele systeem plus
de communicatie gebruik van utf-8; kan er wat dat betreft weinig meer
fout gaan :-)

[1] http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/charset-connection.html

Groetjes, Jigal.