[TYPO3-UG Dutch] Probleem met chinese tekens

Rutger Mik xaser83 at gmail.com
Mon Jan 18 12:45:29 CET 2010

Op 16-1-2010 8:33, Jigal van Hemert schreef:

> 'k Heb net even wat getest:
> - in PHPMyAdmin het teken in een utf-general-ci tabel gezet en
> vervolgens gekeken of hij correct werd weergeven: OK
> - in TYPO3 4.3.0 op een pagina een tekst element aangemaakt met dat
> teken als content. In BE en FE correct weergegeven
>
> Ergo, TYPO3 kan ermee omgaan, maar iets in je configuratie zorgt voor
> problemen!
>
> Kun je in de install tool de volgende instellingen bekijken en ons
> vertellen wat er ingesteld is? Hieronder staan de waarden die ik gebruik.
>
> - [SYS][t3lib_cs_convMethod] =
> [...]

Beste Jigal,

Mijn instellingen waren als volgt:

- [SYS][t3lib_cs_convMethod] =
- [SYS][t3lib_cs_utils] =
- [SYS][setDBinit] =
- [BE][forceCharset] = utf-8

Nadat ik setDBinit gewijzigd heb in "SET NAMES utf8;" werkt het wel.
Geen idee wat het doet, maar het werkt wel.

Wel heb ik alle speciale tekens er opnieuw in moeten zetten, want ze
werden in eerste instatie omgezet naar hun ascii equivalent (of iets
dergelijks). Maar daarna werden de tekens wel goed onthouden.

Je wordt dus hartelijk bedankt.

Groeten,

Rutger