[TYPO3-UG Dutch] filetype/mime type wijzigen?

cuythoven konijndesign at gmail.com
Thu Apr 8 00:31:55 CEST 2010

Dag Jigal,

Om je vragen kort te beantwoorden:

ik gebruik de backend extensie dr_blob. Deze werkt naar mij weten samen
met de tt_content uploader (en dat alles via de backend). Daarna wordt
het bestand geencrypt op de server gezet. Als de gebruiker het bestand
download wordt het aangeboden aan de frontend als zip. Naar mijn weten
wordt het dus via gzip aangeboden aan internet explorer.

Mijn typo3 versie is 4.3, de vorige was de beta versie hiervan. Server
systeem draait onder linux, PHP Version 5.2.11.

Ik heb via fora begrepen dat het ligt aan de manier waarop internet
explorer via de Content-type in de header krijgt voorgeschoteld om wat
voor type bestand het gaat. Voorheen werd internet explorer gemeld dat
het om een binair bestand gaat wat niet via gzip moet worden uitgepakt
(application/octet-stream). De windows zip programma's deden dan ook al
het werk. Aangezien de header info nu meldt dat het om een zip variant
gaat, maakt IE er een zooitje van.

Andere CMSen als drupal, moodle etc hebben hier ook last van, dus ik
neem aan dat het niet aan typo3 ligt.

wat ik wel opmerkelijk vind is het feit dat de upload via firefox nu
aangeeft dat het een application/zip bestand is, terwijl de IE upload er
een aaplications/x-zip-compressed bestand van maakt. Schijnbaar maakt de
browser hier dan ook onderscheid mee.

Hoe dan ook, het lijkt mij de beste oplossing om via typo3 aan te geven
dat de zip bestanden binaire files zijn, die niet moeten worden
behandeld via gzip.

Maar hoe, dat weet ik niet. Ik neem aan dat meer mensen hier mee te
maken hebben?!