[TYPO3-UG Dutch] filetype/mime type wijzigen?

Jigal van Hemert jigal at xs4all.nl
Thu Apr 8 07:54:31 CEST 2010

cuythoven wrote:
> wat ik wel opmerkelijk vind is het feit dat de upload via firefox nu
> aangeeft dat het een application/zip bestand is, terwijl de IE upload er
> een aaplications/x-zip-compressed bestand van maakt. Schijnbaar maakt de
> browser hier dan ook onderscheid mee.

Browsers geven zelf mee wat het MIME-type volgens hun is. Zoals
gebruikelijk heeft men in Redmond vaak afwijkende ideeën...

> Hoe dan ook, het lijkt mij de beste oplossing om via typo3 aan te geven
> dat de zip bestanden binaire files zijn, die niet moeten worden
> behandeld via gzip.

'k Heb er geen bug-report in de TYPO3 bug tracker van kunnen vinden,
maar zag wel dat je op de dr. blob forge een melding hebt gemaakt.
Gezien de activiteit daar zal Daniel wel spoedig met een antwoord of
oplossing komen. Als hij heeft vastgesteld dat een probleem buiten zijn
extensie betreft lijkt het me verstandig dat je een issue aanmaakt op
bugs.typo3.org

--
Jigal van Hemert.