[TYPO3-UG Dutch] internet explorer checksum error met zip?

cuythoven konijndesign at gmail.com
Wed Apr 7 14:33:17 CEST 2010

Dag lijst,

Ik ondervind tegenwoordig problemen met zip bestanden die via dr_blob
beveiligd worden aangeboden. De zip bestanden zijn perfect te downloaden
in firefox/chrome/safari, maar ik krijg een checksum error als het
bestand wordt gedownload met internet explorer (6 + 8).

Als het zip bestand wordt aangeboden via een onbeveiligde pagina, dan is
er geen enkel probleem.

Er is een verschil met de zip bestanden die voorheen zijn geupload en nu
nog worden aangeboden en de zip bestanden die nu worden geupload. De
oude bestanden zijn namelijk wel correct te downloaden en uit te pakken.

Het enige verschil wat ik zie in de dr_blob lijst is dat de nieuwe
uploads een andere filetype hebben (application/zip) in vergelijking met
de oude uploads (application/octet-stream).

Heeft iemand hetzelfde probleem meegemaakt?

Groeten,

Christiaan Uythoven