[TYPO3-UG Dutch] hoe krijg ik parameters in php?

Michiel Roos [netcreators] michiel at netcreators.com
Tue Sep 22 09:21:45 CEST 2009

Beste Ronald,

Dat je een shared service wilt aanbieden is duidelijk.

TYPO3 gebruikt inderdaad een database. Dat neemt niet weg dat je het
volledige scala aan php functies kunt gebruiken om zelf de
functionaliteit van TYPO3 uit te breiden zoals je wenst.

Dat kan via een php include, maar het is netter en het beheer wordt
makkelijker als je een extensie schrijft.

Iedere klant krijgt dan zijn eigen dsn zoals je al voorstelt. Die zou je
via een flexform kunnen invoeren of via TS. Ook mooi zou zijn als je het
dsn koppelt aan een FE user record. De klant logt dan in en TYPO3 (je
extensie dan) weet welke tweede database koppeling er gemaakt moet worden.

--

Met vriendelijke groet / Warm regards,

Michiel Roos
TYPO3 Developer