[TYPO3-UG Dutch] hoe krijg ik parameters in php?

Ronald Wopereis woepwoep at gmail.com
Wed Sep 23 08:58:36 CEST 2009

hi Michiel, hartelijk dank voor je bericht.
de koppeling tussen fe_user en dsn ( 1 op N relatie ) lijkt me fantastisch,
zeer waardevol, dank je

ik ben nog even verder aan het denken,
de 2e database kent in totaal 6 tabellen
elke tabel kent zijn eigen php functie
de php functie is opgebouwd volgens de logica :

 [1] open 2e database
 [2] inlezen evt parameters via $_GET + opbouw dynamisch SQL cursor met
select statement
 [3] output in de vorm van een <table>

nu zijn [1] tm [3] nog in php
liefst heb ik [3] in T3, dat mag duidelijk zijn
en als het enigszins mogelijk is zou ik ook [2] in T3 willen
van [1] weet ik inmiddels dat het (nog) niet in T3 zit.

de vraag is dan:
hoe moet een extensie er (functioneel en/of technisch) uit zien
waardoor [3] en mogelijk zelfs [2] buiten de extensie en direct in T3
gemaakt kunnen worden?

alvast hartelijk dank voor het meedenken
Ronald Wopereis
http://www.red-seadog.com/

Op 22 september 2009 09:21 schreef Michiel Roos [netcreators] <
michiel at netcreators.com> het volgende:

> Beste Ronald,
>
> Dat je een shared service wilt aanbieden is duidelijk.
>
> TYPO3 gebruikt inderdaad een database. Dat neemt niet weg dat je het
> volledige scala aan php functies kunt gebruiken om zelf de
> functionaliteit van TYPO3 uit te breiden zoals je wenst.
>
> Dat kan via een php include, maar het is netter en het beheer wordt
> makkelijker als je een extensie schrijft.
>
> Iedere klant krijgt dan zijn eigen dsn zoals je al voorstelt. Die zou je
> via een flexform kunnen invoeren of via TS. Ook mooi zou zijn als je het
> [...]

Come and join me on Ecademy Club "Follow Me - learn how to become the Warren
Buffet of the Atttention Economy"
http://www.ecademy.com/account.php?op=signup&c=5591&xref=69061