[TYPO3-UG Dutch] hoe krijg ik parameters in php?

Ronald Wopereis woepwoep at gmail.com
Tue Sep 22 08:49:20 CEST 2009

hi Michiel, hartelijk dank voor je reactie.
jouw suggestie mbt extensie gaat over 1 database, terwijl ik een shared
service wil aanbieden (opmaak) met individueel af te schermen data (de 2e
database). de klant krijgt dan exclusief de drie parameters aangeleverd en
kan zelf (bijv mbv MS-ACCESS) de data vullen.

op de laatstgehouden T3 dag in Leeuwarden heb ik de vraag gesteld aan
diverse aanwezigen,
of er een mogelijkheid was van 2 databases in T3 : de ene is geshared dwz
bevat de T3 opmaak voor de website,
en de tweede is variabel, dwz per klant.
eerder al vroeg ik het ook aan Yvonne toen we in Arnhem waren (met Erwin en
Gosse)

ik had zoiets in gedachten als

temp.contentElements = RECORDS
temp.contentElements {
    dsn = <hier komt de data source name, zoiets als in
$SYBASE/interfaces staat, of in ODBC.ini>
    tables = <een van de tabellen uit de tweede database>
}

de aanwezigen dachten niet dat zoiets er al was, er was ook niets bekend
over een extensie die dergelijke functionaliteit biedt.
het advies was destijds : ga dat met PHPinclude doen / heb ik nu opgelost
met lumophpinclude

hopelijk heb ik nu iets duidelijker verwoord wat functioneel mijn wens is
wat raad je mij aan ?

hartelijke groeten Ronald

Op 21 september 2009 17:45 schreef Michiel Roos [netcreators] <
michiel at netcreators.com> het volgende:

> Beste Ronald,
>
> Het klinkt mij allemaal veel te hakkerig.
>
> Ik raad je aan een nette extensie te schrijven waarbij je de
> verschillende verbindingen kunt configureren met TypoScript.

> voor
> inhoud

> ?

> de
> binnenkomen

> or
> %s",$dbname,$dbuser,$dbpass);

> --
>
> Met vriendelijke groet / Warm regards,
>

> Michiel Roos
> [...]

Come and join me on Ecademy Club "Follow Me - learn how to become the Warren
Buffet of the Atttention Economy"
http://www.ecademy.com/account.php?op=signup&c=5591&xref=69061