[TYPO3-UG Dutch] google analytics

Daniel Doesburg daniel at typo3-nl.eu
Sun Jun 28 13:07:22 CEST 2009

Hoi Ronald,

Mag ik een paar kritische kanttekeningen plaatsen?
Trek je er van aan wat je wilt. En de rest beschouw je maar als niet
geschreven.

Een hook heeft in TYPO3 kringen een iets andere betekenis. Natuurlijk is
de functionaliteit ongeveer hetzelfde. Maar je voorkomt misverstanden
als je je aan bepaald spraakgebruik houdt. Hoe krom dat soms ook is.
In dit geval zou ik het een "oplossing" noemen.

Verder vind ik het geen goed idee om een gebruiker actieve toegang te
geven tot de upload directory.
Maak onder fileadmin een dir met de naam "files" (of iets dergelijks) en
maak daar een subdir bv "scripts".
Plaats daarin je "{$sitename}/g-a.inc".

Of, fileadmin/files/{$sitename}/scripts/g-a.inc
Of elke andere combinatie die je mooi vind.
Maar meegeleverde mappen ontraad ik om te gebruiken.
Maak twee basisdirectories aan in fileadmin.
De dir "site" met alle toeters en bellen die met de opbouw van de site
te maken hebben. Waar de niet-admin BEuser dus niet bij kan en mag komen.
En een dir "files" waarin een directory structuur komt voor bestanden
die zo'n BEuser wel kan uploaden en gebruiken.

Overigens zijn er meer mogelijkheden.
Je zou zo'n BEuser toegang kunnen geven tot één speciaal daarvoor
aangelegde typoscript-template (bijvoorbeeld onder de rootpage) en daar
een constante laten vullen met de key.

My 2c

Groeten,

Daniel