[TYPO3-UG Dutch] TYPO3 Noord-Nederland

Daniel Doesburg daniel at typo3-nl.eu
Sun Jun 14 13:52:09 CEST 2009

Ric van Westhreenen | alterNET Internet BV schreef:
> Hi Daniel,
>
> Het versnipperen van informatie verzwakt de marketing van het product. En om

Hoi Ronald, Rik, Dick en anderen,

Het is niet mijn bedoeling om er een eindeloze discussie van te maken.
Dit is mijn laatste bijdrage aan dit draadje.

Ronald, heel erg bedankt voor je gelukwens.

Over dat versnipperen wil ik toch nog wel wat kwijt.
1. De vergelijking met Duitsland: Of je nu inwoneraantal of oppervlakte
vergelijkt, de dichtheid aan plaatselijke/regionale T3UG's is daar nog
steeds beduidend groter.
2. Wat het voorbeeld van de versnippering in het basisonderwijs betreft
is een paraplu alleen mogelijk/nodig als er al (heel) veel goede
initiatieven zijn die op een bepaald moment merken dat ze moeten
samenwerken. Je begínt nooit met een paraplu.
3. "Versnippering" is een "natuurlijke" gang van zaken, ook op het
internet. Vandaar het succes van de startpagina's.
4. Eigen hoekje op een andere site klikt niet zo bij mij als argument.
Eén link op die andere site en de verbinding is gelegd.

Een paar voorbeelden:
De vele TYPO3 groepen op bv LinkedIn. Wat niet levensvatbaar is
verdwijnt vanzelf. Toch?
Het initiatief www.NN-open.nl. Daar schitterde tot voor kort TYPO3 door
afwezigheid. Nu gaat dat anders worden. [1]
Hopelijk kan ook www.t3nn.nl daar een steentje aan bijdragen.

Zo heb ik hier nog wel een aantal redenen/bedenkingen/argumenten, maar
een feit is dat wij gekozen hebben voor een website, waar we verslag
doen van een TYPO3 gebruikersdag in Noord Nederland.
We zouden het leuk vinden als die site voor meer TYPO3 zaken gebruikt
gaat worden.
Daarvoor gaan wij in elk geval ons best doen!

Met vriendelijke groeten,

Daniel Doesburg

[1] http://www.nn-open.org/events/thema-avond-cms-bash-nog-niet-definitief