[TYPO3-UG Dutch] Ede online met Apache SOLR als zoekmachine

ben van 't ende [netcreators] ben at netcreators.com
Sat Jul 11 17:32:17 CEST 2009

Jigal van Hemert wrote:

> Een kritische vraag: mag ik hieruit concluderen dat ook deze search
> extensie -- net als Mnogosearch, ht://dig -- (nog) niets kan met access
> restricted content (pagina's en content elementen)?

Hey Jigal,

Ik kan het nauwelijks een kritische vraag noemen ;-) Nu worden access restricted
pagina's nog niet meegenomen. Wat ik al eerder zei we hebben een hele
featurelijst voor een volgende fase waar deze feature ook bij hoort. Ik verwacht
dat deze extensie heel wat support gaat krijgen, dus die feature komt er wel in.

> Veel websites hebben wel afgeschermde informatie en die zijn dus nog
> aangewezen op het monster 'indexed search'; indexed search schijnt wel
> opgepimpt te worden, maar dat is nog niet gebeurd.

Stucki heeft al het een en ander gedaan aan Indexed Search waaronder full text
search of zo. Zegt me niet zoveel, maar dat zou de snelheid aanzienlijk
verbeteren volgens hem. Ik geloof wel in de Solr extensie moet ik zeggen. We
kunnen meevaren op de ontwikkelingen van Solr, Nutch etc. Acquia heeft
recentelijk hun Solr search voor Drupal gereleased. Al met al is er heel wat
beweging rond Solr.

gRTz

ben
--