[TYPO3-UG Dutch] Problemen met vertalen....

Felippe van Eekhout feekhout at xs4all.nl
Tue Jan 27 21:37:02 CET 2009

Hoi,

er gaat bij mij wat fout met vertalen (TYPO3 4.2.4)

Voor de vertaling gebruik ik  ll-XML translation.

Ik ontdekte de "fout" bij het installeren van de extensie tt_board,
maar het lijkt ook elders fout te gaan.

Ik geeft aan dat de externe file gehanteerd moet worden, dus voor
tt_board wordt dat:
External filename: typo3conf/l10n/nl/tt_board/share/nl.locallang.xml

Ik kan netjes alle items verlaten die nog niet in de oorspronkelijke
locallang.xml file stonden en deze vertalingen worden ook
weergegeven. Echter bij de vertalingen die al in de oorspronkelijke
locallang.xml stonden wordt de vertaling wel in ll-XML translation
weergegeven en weggeschreven naar de externe file (typo3conf/l10n/nl/
tt_board/share/nl.locallang.xml), maar de vertaling wordt niet
weergegeven (ook niet na legen cache, ook de temp_CACHED* files). De
oorspronkelijke vertaling in de extensie wordt wel weergegeven.

Wat ik dacht was dat de typo3conf/l10n/nl/ --- vertalingen maatgevend
waren voor de site (dus boven de in de extensie vertaling), maar dat
gebeurt dus nu niet meer. Waar ik even helemaal van "doordraaide" was
dat in de extensie locallang.xml file nu helemaal geen vertaling meer
staat, maar de "oorspronkelijke" vertaling nog wel wordt
weergegeven.......

Ben ik nu gek??  Heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?

Gr Felippe