[TYPO3-UG Dutch] Problemen met vertalen....

Felippe van Eekhout feekhout at xs4all.nl
Wed Jan 28 14:47:59 CET 2009

Hoi,
ik kom even met een aanvulling, en het begint hier al behoorlijk te
draaien :(  Om mijn probleem te doorgronden heb ik het volgende gedaan:

Ik heb de extensie tt_board volledig verwijderd, cache geleegd (via
BE, install-tool) en in de typo3conf/l1n0/nl de directory tt_board
verwijderd. Je zou zeggen, alles is nu "schoon".

Vervolgens heb ik vanuit de TER opnieuw de extensie geinstalleerd, en
in de share/locallang.xml de Nederlande vertalingen verwijderd (zie
code onder deze alinea) en de extensie lokaal geexporteerd. Dus de
extensie zonder Nederlandse vertalingen. Ik heb verder niets vertaald
via ll-XML translation, dus ypo3conf/l1n0/nl/tt_board bestaat
uiteraard niet.

		<languageKey index="nl" type="array">
			<label index="subject">Thema:</label>
			<label index="message">Mededeling:</label>
			<label index="author">Naam:</label>
			<label index="email">Email:</label>
			<label index="notify_me">Kennisgeving&lt;br&gt;bij antwoord:</label>
			<label index="post_reply">Antwoord verzenden</label>
			<label index="post_new_reply">Discussie openen</label>
		</languageKey>

Opnieuw heb ik de extensie verwijderd en caches geleegd.

OK, nu komt het. Na het installeren van de (locale) extensie (die
zonder vertaling), komen de Nederlandse vertalingen alsnog naar
voren, terwijl deze NIET in de share/locallang.xml staan.

Waar haalt tt_board de vertalingen nu vandaan? Het gekke is dat de
vertalingen precies zo zijn als in bovenstaande languageKey. Als ik
zoek in google naar deze languageKey's dan krijg ik alleen tt_board
gerelateerde links, dus een soort "generale typo3 vertaling" is naar
mijn idee geen sprake?

Ik heb nu echt alles geprobeerd, maar het lukt me niet om
bovengenoemde languageKey's te vertalen, alle andere wel (van
tt_board).....

Kan iemand mij helpen...... ik hoop het!

Dan nog het volgende op de TER staat de extensie llxmltranslate voor
het vertalen, daar staat versie 2.2.0. Als ik het volgende plaatje
bekijk:
http://wiki.typo3.org/Image:Translation_manual_check_all_checkboxes.png

op http://wiki.typo3.org/index.php/Translations

dan zie ik dat je een extensie kunt kiezen om te vertalen. Deze optie
is er niet bij 2.2.0. Is er dus een nieuwere versie??

Zo, dat was mijn verhaal, hopelijk kan iemand me in de goede richting
helpen!

Felippe