[TYPO3-UG Dutch] mittwald down... moeten we ons zorgen maken?

Jacco van der Post jacco at id-internetservices.com
Wed Dec 30 08:14:24 CET 2009

Op 29-12-2009 20:32, Martin van der Linden schreef:
> Dat kan ik haast niet geloven, we hebben met CNV.nl pagerank 7 en worden
> enorm goed geindexeerd. En we staan alweer een behoorlijke tijd, een
> jaar of wat, bij Mittwald.

CNV is niet een goed voorbeeld : een niet commerciele, grote organisatie
met diverse al jaren bestaande sites, veel inkomende links en veel
bezoekers..

Dit zegt Google er zelf van : "..Google considers both the IP address
and the top-level domain (e.g. .com, .co.uk). Because we attempt to
serve geographically relevant content, we factor domains that have a
regional significance. For example, ".co.uk " domains are likely very
relevant for user queries originating from the UK. In the absence of a
significant top-level domain, we often use the web server's IP address
as an added hint in our understanding of content." [1]

Voor een nieuwe site voor een relatief onbekend bedrijf in NL zou ik dus
niet een buitenlandse server kiezen. Er wordt hier voor gewaarschuwd op
diverse SEO blogs en in SEO boeken. Het is natuurlijk maar idd een 1
aspect van het geheime en steeds veranderde algoritme waarin Google
bepaald hoe hoog je wordt genoteerd voor een lokale versie van Google,
zoals Google.de, Google.nl etc. Echter volgens mij niet een te
verwaarlozen aspect [2] [3]

Natuurlijk maakt het ook nog verschil uit of je bent ingelogd in Google
en cookies hebt, welk land je zit en welke lokale versie van Google je
gebruikt.

grt Jacco

[1]http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2007/08/server-location-cross-linking-and-web.html

[2]http://books.google.com/books?id=ciaQHtrsd18C&pg=PA69&lpg=PA69&dq=google+hosting+geographic&source=bl&ots=CKe0rFjquc&sig=BplI2OCg1d67UsiZX8nfbgzHoMI&hl=nl&ei=NoroSpSdDITZ-QbT7NSIBw&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=3&ved=0CBgQ6AEwAg#v=snippet&q=contact%20details&f=false
  pagina 69 -->

[3]http://www.seorabbit.com/geo-location-and-seo