[TYPO3-UG Dutch] mittwald down... moeten we ons zorgen maken?

Ric van Westhreenen | alterNET Internet BV ric at alternet.nl
Tue Dec 29 21:01:37 CET 2009

Wat Jacco zegt klopt. Het is zo dat Google in haar weging wel degelijk
het IP adres en daarmee de geografische locatie van een website
meeneemt in de ranking. Het is dus niet alleen de taal, maar ook de
locatie.

Echter.... Google heeft een wiskundige formule (de algoritme) die
bestaat uit 150-200 variabelen met elk een specifieke wegingsfactor.
De locatie van een server weegt niet zo heel zwaar mee. Het is echter
wel iets om in het geval van zware competitie rekening mee te houden.
(overigens zijn er hele mooie oplossingen voor die het effect van de
locatie tegengaan).

De PageRank staat hier overigens geheel los van. Het is zelfs zo dat
de waarde van de PageRank minder belangrijk is geworden in de loop van
de tijd. Het zegt momenteel alleen nog iets over de leeftijd en het
aanzien van een domeinnaam, dan de kans om hoog te scoren in de
zoekmachines. Wel is het nog steeds zo dat sites met een hoge PageRank
sneller en vaker geïndexeerd worden.

Nog een prettige avond!

Oja, het helpt overigens zeer zeker niet voor je positie als een site
regelmatig onbereikbaar is.

Gr.

Ric

Op 29 december 2009 20:32 heeft Martin van der Linden
<info at elegantchaos.nl> het volgende geschreven:
> Dat kan ik haast niet geloven, we hebben met CNV.nl pagerank 7 en worden
> enorm goed geindexeerd. En we staan alweer een behoorlijke tijd, een jaar of
> wat, bij Mittwald.
>
> Martin

Met vriendelijke groeten, kind regards,

drs Ric van Westhreenen

alterNET Internet BV

=> vacature: PHP ontwikkelaar met TYPO3 affiniteit: http://bit.ly/B7ysd

=> abonneer u nu op onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van TYPO3
ontwikkelingen: www.alternet.nl/?477

t.078 635 1200 / intern nummer: 103
f. 0848 34 9697
e. ric at alternet.nl
m. 064 808 6196
w. www.alternet.nl
KvK nr.: 23092865

Disclaimer:
This message (including any of its attachments) may contain
confidential and/or privileged information. If you are not the
intended recipient, please notify the sender immediately by e-mail or
telephone +31 (0)78 6351200 and delete this message from your system.
Any disclosure, distribution, copying or printing of this message is
strictly prohibited unless otherwise stated. You are advised to carry
out a virus scan before opening any attachments as we do not accept
any liability whatsoever for any damage sustained as a result of any
software viruses.

! Please consider the environment before printing this e-mail !