[TYPO3-UG Dutch] bestand komt uit fileadmin en niet uit uploads

Jigal van Hemert jigal at xs4all.nl
Tue Apr 7 11:21:58 CEST 2009

Hoi Jacco,

> En volgens mij beantwoordt Jigal niet geheel de vraag "to the point"
> daar TYPO3-copies van plaatjes in de map typo3temp/pics terecht komen en
> niet onder uploads.

Dat ligt maar helemaal aan hoe het plaatje geplaatst is.

- in RTE geplaatst: /uploads/
- in CE text with image geplaatst: kopie in uploads/pics/ en in FE getoond
vanuit /typo3temp/pics/
- in FCE geplaatst: kopie in /uploads/tx_templavoila/ en in FE getoond
vanuit /typo3temp/pics/
- in Page Properties gezet: kopie in /uploads/media/
- in GifBuilder gegenereerd: /typo3temp/GB/
- thumbnails in backend getoond: /typ3temp/

Enzovoort.

Mij interesseert het vaak helemaal niet waar een bestand staat, als het
maar correct getoond wordt en op het juiste moment bijgewerkt wordt.

Het enige moment dat het van belang is als je in TypoScript (bijv. voor
gifbuilder) een bestand wilt gebruiken; dan moet je ook de locatie weten.
Maar waar het resultaat terecht komt... als het Systeem maar de Content
Managet kan ik slapen :-D

--
Jigal van Hemert.