[TYPO3-UG Dutch] EM blijft vragen om database update

Loek Hilgersom hilgersom at xs4all.nl
Sat Apr 4 13:50:04 CEST 2009

Hoi Michiel,

Goeie tip! Maar ik schiet er nog niets mee op ;-)
Uitvoeren van de queries in PhpMyAdmin gaat zonder foutmeldingen:

SQL query:
ALTER TABLE tx_tcdirectmail_sentlog DROP KEY authcode;# Affected rows: 23
ALTER TABLE tx_tcdirectmail_sentlog ADD KEY authcode( authcode( 9 ) ) ;#
Affected rows: 23

Jordan, volgens mij ben je te optimistisch: als je na de update opnieuw
tcdirectmail aanklikt in EM staat er weer hetzelfde (bij mij in ieder geval).
Draait bij mij op dezelfde Debian/MySQL versies.

Er staat keurig een index op het veld authcode en het veld is type varchar met
lengte 9, maar blijkbaar wordt dat niet als zodanig herkent.

Loek