[TYPO3-UG Dutch] EM blijft vragen om database update

Michiel Roos [netcreators] michiel at netcreators.com
Sat Apr 4 13:50:04 CEST 2009

Jordan van Bergen schreef:
> Hoi Loek,

> Ik heb dit toevallig gisteren zelf ook gezien. Draaide al een hele tijd
> met de website en toevallig ging ik gisteren naar de EM van tcdirectmail
> en toen zag ik ook staan:
>
> ALTER TABLE tx_tcdirectmail_sentlog DROP KEY authcode;
> ALTER TABLE tx_tcdirectmail_sentlog ADD KEY authcode (authcode(9));

Wat soms duidelijkheid kan verschaffen is het installeren van phpmyadmin
en daarna deze ALTER statements daar in een SQL vak te plakken.

Je krijgt dat van phpmyadmin een nette boodschap terug waarom de query
wel of niet uitgevoerd kan worden.

Wellicht krijg je die ook als je 'sqlDebug' op 1 zet in de install tool.

Of als je de ALTER statements plakt in de mysql cli client.

Met vriendelijke groet,

Michiel Roos

--
Netcreators BV :: creation and innovation
www.netcreators.com

Interesse in werken bij Netcreators?
http://www.netcreators.com/bedrijf/vacatures/