[TYPO3-UG Dutch] EM blijft vragen om database update

Jordan van Bergen jordanvanbergen at gmail.com
Sat Apr 4 13:50:04 CEST 2009

Hoi Loek,

> Na installeren van de extensie tcdirectmail 2.0.2 blijft de extension
> manager vragen om database updates:
> Update needed:
> Changing fields
> ALTER TABLE tx_tcdirectmail_sentlog DROP KEY authcode;
> ALTER TABLE tx_tcdirectmail_sentlog ADD KEY authcode (authcode(9));
> Uitvoeren van de update heeft geen effect.
> Ik heb dit al eens vaker gezien bij andere extensies, maar nooit
> uitgevonden wat precies de oorzaak hiervan is. De extensie werkt overigens
> prima, maar het hoort natuurlijk niet. Iemand een idee?

Ik heb dit toevallig gisteren zelf ook gezien. Draaide al een hele tijd met
de website en toevallig ging ik gisteren naar de EM van tcdirectmail en toen
zag ik ook staan:

ALTER TABLE tx_tcdirectmail_sentlog DROP KEY authcode;
ALTER TABLE tx_tcdirectmail_sentlog ADD KEY authcode (authcode(9));

Toen ik voor update koos ging het wel probleemloos.

Ik denk dat de combinatie OS / MySQL versie bepaalt of bovenstaande wel /
niet lukt. Wat is jouw combinatie?

Bij mij ging Linux Debian etch v4.0 / MySQL v5.0.32 wel  goed.

Groeten,
Jordan